تبلیغات
مرجع اطلاعات پزشکی - خام، پخته یا به هر دو شکل؟
 
درباره وبلاگ


مرجع اطلاعات پزشکی

مدیر وبلاگ : site059
نظرسنجی
مایل به دیدن چه مطالبی در سایت 059 هستید ؟








آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
مرجع اطلاعات پزشکی
مرجع اطلاعات پزشکی
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
شنبه 26 بهمن 1392 :: نویسنده : site059

خام، پخته یا به هر دو شکل؟

ماهی، روغن زیتون و دانه های خوراکی مانند گندم‌،‌ لوبیا، سویا و بذر کتان از جمله مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که باید روزانه نیاز بدن شما به امگا3 را برطرف کنند.
شاید شما هم تصور کنید که مواد به صورت خام دارای خواص بیشتری خواهند بود و با پخته شدن ممکن است برخی ویتامین ها و مینرال ها را از دست بدهند. این تصور تا حدی درست است! اما نه کاملا.

در تصویر زیر خواص 5 ماده غذایی در حالت پخته، خام و یا به هر دو شکل را برای اطلاع شما قرار دادیم.



تحقیقات اثبات كرده كه رعایت یك رژیم غذایی صحیح می‌تواند به مراتب دردهای مزمن بیماران رماتیسمی را كاهش داده و كیفیت زندگی آنان را بهبود بخشد.

مطالعات نشان داده است روغن‌های گیاهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 اثرات ضد التهابی مستقیمی روی مفاصل دارند و درد و تورم مفاصل را در این بیماران كاهش می‌دهند. 

اسیدهای چرب امگا ۳ و کپسول حاوی آن از جمله مهمترین مواد غذایی است که بر روی مفاصل بدن تاثیر گذاشته و می تواند خطر روماتیسم مفصلی را کاهش داده و در افراد مبتلا نیز به کاهش شدت بیماری کمک زیادی بکند.

ماهی، روغن زیتون و دانه های خوراکی مانند گندم‌،‌ لوبیا، سویا و بذر کتان از جمله مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که باید روزانه نیاز بدن شما به امگا3 را برطرف کنند.

دومین نکته اینکه باید ویتامین‌ها را بیشتر از اینها جدی گرفت. مصرف ویتامین هایی همچون ویتامین C، E ، B6، B12 به سلامت مفاصل و پیشگیری و همچنین درمان روماتیسم مفصلی کمک می کند.

ویتامین های فوق در غذاهایی همچون محصولات لبنی، سبزیجات، میوه ها،‌ جگر،‌گوشت قرمز، دل، قلوه، ماهی و روغن آن وجود دارند.

اما افراد مبتلا به این بیماری، خط قرمزهایی هم دارند، باید از مصرف مواد غذایی نشاسته ای، آ‌رد سفید، قهوه و ترشیجات و شكر سفید پرهیز كنند.

مادران حتما این نکته را بخوانید


متخصصان بتازگی دریافته‌اند زنانی كه بیش از 13 ماه به نوزادان خود شیر می‌دهند 50 درصد كمتر از زنانی كه هرگز به نوزادشان شیر نداده‌اند به این عارضه مبتلا می‌شوند. همچنین در زنانی كه بین یك تا 12 ماه به نوزادان خود شیر می‌دهند، احتمال ابتلا به این بیماری تا 25 درصد كاهش می‌یابد.

چند نکته بسیار مهم


• افراد مبتلا به روماتیسم، در صورت مصرف برخی از غذاهای سرد لازم است از طعم دهنده های گرم مانند نعناع و دارچین استفاده کنند.

• حتما سعی کنید به تمرینات ورزش سبك در هوای آزاد بپردازند. (تاثیرش رو خودتان می بینید)

• مصرف دانه های گیاهی، میوه های مانند خرما، انجیرف هلو و انگور را فراموش نکنید.




نوع مطلب : سلامت عمومی، 
برچسب ها : خام، پخته یا به هر دو شکل؟ ماهی، روغن زیتون و دانه های خوراکی مانند گندم‌، ‌ لوبیا، سویا و بذر کتان از جمله مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که باید روزانه نیاز بدن شما به امگا3 را برطرف کنند. شاید شما هم تصور کنید که مواد به صورت خام دارای خواص بیشتری خواهند بود و با پخته شدن ممکن است برخی ویتامین ها و مینرال ها را از دست بدهند. این تصور تا حدی درست است! اما نه کاملا. در تصویر زیر خواص 5 ماده غذایی در حالت پخته، خام و یا به هر دو شکل را برای اطلاع شما قرار دادیم. تحقیقات اثبات كرده كه رعایت یك رژیم غذایی صحیح می‌تواند به مراتب دردهای مزمن بیماران رماتیسمی را كاهش داده و كیفیت زندگی آنان را بهبود بخشد. مطالعات نشان داده است روغن‌های گیاهی حاوی اسیدهای چرب امگا 3 اثرات ضد التهابی مستقیمی روی مفاصل دارند و درد و تورم مفاصل را در این بیماران كاهش می‌دهند. اسیدهای چرب امگا ۳ و کپسول حاوی آن از جمله مهمترین مواد غذایی است که بر روی مفاصل بدن تاثیر گذاشته و می تواند خطر روماتیسم مفصلی را کاهش داده و در افراد مبتلا نیز به کاهش شدت بیماری کمک زیادی بکند. ماهی، سویا و بذر کتان از جمله مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ است که باید روزانه نیاز بدن شما به امگا3 را برطرف کنند. دومین نکته اینکه باید ویتامین‌ها را بیشتر از اینها جدی گرفت. مصرف ویتامین هایی همچون ویتامین C،
لینک های مرتبط :


 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب